מכונת שיוף מה נכון לעבוד?

אין ספק, כי עבודה עם מכונת שיוף בהחלט יכולה לקצר את זמן הטיפול ב-  15 דקות עד חצי שעה – במילוי או לחילופין בבנייה חדשה. טכנאיות ציפורניים רבות יוכלו להעיד כי השימוש במכונת שיוף הצילה להן את הקריירה. יהיו כאלה שיצהירו כי השימוש במכונת השיוף הוא בעיקר בכדי לנקות את הציפורן מתחת לקצה החופשי, להחליק את הגבעה של הטיפס ולהעניק טקסטורה חלקה בשכבת האקריל.
אז למה בכל זאת השימוש במכונת השיוף שנוי במחלוקת? הסיבה היא לא רעש המכונה ובוודאי לא עלותה שמעוררת מחלוקת בקרב טכנאיות ציפורניים, אלא האחיזה הממושכת שעלולה להזיק לשורש כף היד של הטכנאיות וכמו כן להזיק לציפורני הלקוחה. התומכים בעבודה עם מכונת שיוף, טוענים שמשך הזמן הטיפול בציפורניים אשר נעשה ללא מכונה הוא מוגזם, לעומתם המתנגדים יציינו כי זוהי הצהרתם של אוהבי קיצורי הדרך.
כולנו חשופות לאבק בתהליך השיוף. בתהליך שיוף ידני קיימת שליטה על כמות האבק המתעופף באוויר ועל הפיזור שלו בחלל החדר דבר שלעצמו הוא מטריד ולא נוח גם ללקוחה וגם לך.
בניית ציפורניים, שיופים הסרת לק ג’ל בעזרת ראשי שיוף קרבייד או קופה חבית.
בעיית האבק ידועה בענף הציפורניים בעולם כולו ועל כן ספקי הריהוט המקצועי הציעו שולחנות עבודה מאובזרים בשואבי אבק שולחניים כאשר בו בזמן שפעולת השיוף מתרחשת, השואב מבצע פעולת יניקה של האבק ומונע ממנו להתפזר בחלל סמוך למעברי הנשימה של טכנאית הציפורניים והלקוחה. בכלל מומלץ להתקין מערכת שאיבה בחלל המכון על מנת לצמצם נוכחות אבק באוויר (ונטה) היום ענף השואבים השתדרג בצורה משמעותית. ישנם שואבים רצפתיים חזקים במיוחד אשר מחוברים לשקע הקרוב אלייך עם צינור יניקה ארוך גמיש ומתכוונן אשר צמוד לטכנאית. שואב זה יונק בצורה מיטבית את כל אבק השיופים מרגע הנגיעה של ראש השיוף בציפורן הלקוחה וכך נמנע הרבה ליכלוך ואבק מציק וכמובן הריחות הלא נעימים אשר עולים מהנוזל אקריל.
פתרון נוסף היה ייצור ראשי שיוף למכונה מדגם ‘קרבייד’ הידוע כיצרן אבק קטן יותר ביחס לראשי יהלום. עם זאת עבודה עם ראשי ‘קרבייד’ מחייבת מיומנות גבוהה יותר בשל מבנה השיניים הזעירות שעל ראשי השיוף הנוגסים באופן גס יותר בחומר. ניתן לראות יותר ויותר בסלונים מקצועיים בארה”ב, טכנאיות וטכנאי ציפורניים נוהגים לעבוד כאשר מסכות הגנה מפני אבק מכסים את הפה והאף, תופעה שהולכת ומתעצמת גם בישראל

אחת השאלות המרכזיות בתהליך בניית ציפורניים עם מכונת שיוף –  האם היא מסייעת לשמור על הציפורן הטבעית?

כיום רווחת הדעה בקרב טכנאי ציפורניים בכירים בעולם, כי אין כל סיבה לייצור מגע בין הציפורן הטבעית לבין ראש השיוף. רובם של טכנאיות הציפורניים אוהבים לבצע תהליך שיוף ראשוני על גבי השטח האקרילי וזו בשל העובדה כי הוא נוטה להיות עבה יותר טרם תחילת העיצוב וגם בשיוף ניתן ליצור מגע קל יותר וחיבור טוב יותר עם החומרים שאת מורחת על הציפורן.

טכניקה לעיצוב בניית ציפורניים:

הקושי האמיתי אצל טכנאית ציפורניים לפחות בין אלה המתחילות, הוא לשלוט במידת הלחץ בעת העבודה עם מכונת השיוף על הציפורן.  לאלה שאינן מוכנות לוותר על עבודה במכונת שיוף, יהיו כאלה שיגידו כי שימוש במכונה בתהליך השיוף אינו מצריך יותר מ-30 שניות על כל ציפורן –  כך  שציפורני הלקוחה אינן חשופות לשיוף יתר.
חשוב לציין כי קיימות טכניקות עבודה שאינן משלבות כלל עבודה במכונת שיוף. אלה מחייבות רמה מקצועית גבוהה מלכתחילה, המאפשרת תוצאה של בניית ציפורניים דקה עם כמות חומר מדויקת. על-מנת לחסוך שימוש בכמויות גדולות של חומר המחייבות שיוף מסיבי לצורך דיקוק. אך זמני העבודה מתארכים בסביבות ה20-25 אחוזים. ולא כל לקוחה יכולה לשבת לזמן ארוך מעל הרגיל בערך כשעה מומלץ לא יותר. שעה עבודה לטיפול ציפורניים במרבית המקרים של המריחת לק ג’ל ומניקור מכשירי צריכה להספיק .לכן מרבית הטכנאיות מעדיפות קיצור זמנים וגם תוצאה מדויקת יותר בעזרת הראשי שיוף. שימוש בכמות החומר הנדרשת בהחלט ניתנת לשליטה, מה שבסופו של דבר מביאה את טכנאית הציפורניים לפעולת שיוף ידנית, קצרה, קלה ומהירה. כך גם הלקוחה יוצאת מרוצה וגם הטכנאית אשר הספיקה לסיים בזמן סביר את הטיפול.

איך אפשרי לעזור ?
whatsapp