פטרת ציפורניים – איך מטפלים?

אנשים רבים סובלים מבעיות ציפורניים וכפות רגליים באופן כללי. אורח החיים המודרני אינו מיטיב עמנו ואנחנו מפתחים מגוון תחלואות, החל מבעיות כמו פטרת הציפורניים, דרך ציפורן חודרנית ואפילו ריחות לא נעימים שמהווים מטרד משמעותי, אבל יכולות להיות גם בעיות חמורות יותר כמו הזנחה של פטרת הציפורניים או אפילו בעיות אורתופדיות של המפרקים ומבנה המסרק.

כף הרגל נושאת את הגוף כולו, ולמרות שהיא מהווה את הבסיס החיוני וההכרחי שמאפשר לנו תנועה, אנחנו לא תמיד מיטיבים עמה. כף הרגל זקוקה לטיפוח, אבל גם לתחזוקה ולתנאים מיטיבים ואלה מהווים גם בגדר טיפול מונע שיבטיח שמירה על כפות הרגליים ושימושיות שלהן לאורך כל החיים. פטריה בציפורן ברגל היא תופעה די נפוצה שתוקפת נשים וגברים כאחד והיא עלולה להיווצר כתוצאה מתנאי הגינה וסניטציה לא נאותים, בין אם באופן מתמשך או נקודתי.

טיפול בפטרת ציפורניים- ממה היא נוצרת ומה עושים אתה?
פטרת ציפורניים היא תופעה די שכיחה והיא פוגעת בנשים וגברים כאחד. זהו למעשה זיהום מקומי שנוצר מתנאים ספציפיים של רטיבות בחלל סגור, ובנוסף, הן מדבקות ביותר. נעילת נעליים סגורות במשך שעות ארוכות מבלי לתת לכף הרגל להתאוורר, או נוכחות ברגליים חשופות במקומות בעלי סיכון גבוה להדבקות כמו מקלחות ציבוריות מהוות את הסיבות העיקריות להידבקות כמו גם התחלה של פטריה בציפורן.
אבחון של פטריה בבוהן או בכף הרגל עצמה הוא די פשוט, זאת לאור העובדה שהוא גלוי ונראה לעין. ישנן סוגים שונים של פטריות ורובן ניתנות לזיהוי באמצעות מאפיינים מאד ברורים. אלה כוללים את עכירות הציפורן ושינוי המרקם שלה, כן גם שינוי בצבע ובאחידות שלו. יחד עם זאת, פטרת בציפורניים כדאי לבדוק גם ברמה מעמיקה יותר באמצעות שליחת משטח או תרבית לבדיקת מעבדה. למעשה, בין אם באמצעות משטח ובין אם באמצעות תרבית, בדיקת מעבדה תיתן את התוצאה המדויקת ביותר לקיומה של פטרת.

פטרת ציפורניים טיפול

באופן כללי פטרת ציפורניים אינה מסוכנת לבריאות לרוב ובעיקר מהווה מטרד אסתטי. יחד עם זאת, במקרים של סוכרת או מחלות רקע נוספות, פטרת עלולה להוביל לזיהום מופשט וחמור ולהחמרה במצב הכללי של האדם. פטרת יכולה להופיע גם בכפות הרגליים וגם בכפות הידיים והטיפול המשמעותי ביותר הוא הטיפול המונע. במסגרת הטיפול המונע חשוב מאד להקפיד על סביבה יבשה ואוורור בתדירות גבוהה.
במידה והופיעה הפטרת ופעולות המנע לא עזרו, ישנן כמה דרכים לטפל בבעיה, אך החשובה שבהן היא להתחייב לתהליך ולהתמיד בו. באופן כללי יש שתי צורות של טיפול, הראשונה היא חיצונית והשנייה היא באמצעות נטילת תרופות דרך הפה, כאשר לנשים בהיריון לא מומלץ לנטול תרופות. הבעיה המרכזית של הצלחת הטיפול היא בקושי להקפיד, בין אם מדובר על מריחת משחה או לק טיפולי ובין אם מדובר על התרופות משום שהטיפול נמשך פרק זמן של כארבעה חודשים לערך, בשתי שיטות הטיפול.

טיפות לפטרת ציפורניים היא חלופה ללק, ושתי השיטות הללו הן חיצוניות, אי לכך גם מתאימות יותר למצבים רגישים של מחלות רקע וכן גם היריון. חלק מהמשחות ניתן לקנות גם ללא מרשם רופא מה שהופך את הטיפול להרבה יותר נגיש ונוח. כדורים לפטרת ציפורניים הם טיפול דרך הפה ודורש בדיקת תפקודי כבד לפני תחילת השימוש. על כל פנים מרבית התרופות לנטילה דרך הפה מחייבות מרשם רופא, כך שהוא גם זה שיפנה לכל הבדיקות המקדימות שנחוצות. כמובן שבמידה וקיימות מחלות רקע, הוא ייקח זאת בחשבון ויספק את הטיפול הנחוץ. למרות שזהו תפקידו של הרופא לתחקר ולהיות חשוף לתיק הרפואי של המטופל, זוהי גם אחריות אישית לדווח באופן מלא ומוחלט על כל דבר שנוגע למצב הבריאותי הפרטי. לרבות משחות ותרופות נוספות שנעשה בהן שימוש, תוספי מזון, מחלות רקע, תופעות שונות וכיוצא בזה. על מנת להבטיח טיפול בריא ויעיל חשוב מאד להשלים את התהליך מתחילתו ועד סופו באופן מלא.

לא חייבים לחיות עם פטריות לא בידיים ולא ברגליים ופתרון הבעיה נמצא מעבר לפינה, צריך רק להתחייב אליו ולבחור בשגרת חיים בריאה ונכונה יותר באופן כללי לחיים, תהיה על זה השפעה הרבה יותר גדולה מאשר רק על האצבעות.

איך אפשרי לעזור ?
whatsapp