תיקון והשלמת ציפורן שבורה – מדריך

אין מבאס מציפורן שבורה ואין הרבה מה לעשות כדי למנוע את התופעה. בין אם זה כתוצאה מפגיעה של הציפורן בדלת, או היתפסות שלה בקצה פרום או בכל סיטואציה אחרת. הבעיה של שבר בציפורן היא חוצה מצבים ולמרבה הצער היא עלולה לקרות גם בציפורניים בריאות, מטופחות ושמורות כהלכה.
נכון הדבר שציפורניים בריאות נשברות פחות, וזה גם נכון שציפורניים שיש עליהן לק ג’ל, גם בידיים וגם ברגליים מוגנות ומחוזקות יותר, ויחד עם זאת, לאף אחד אין חסינות ופגיעה בציפורן שסופה שבר עמוק יותר או פחות, היא מנת חלקם של כולנו, וזה אפילו חוצה מגדר וגיל.

איך לתקן ציפורן שבורה?
ובכן, מקרים של ציפורן שבורה הם כאמור חוצי גיל, מגדר ואפילו מצב הציפורן, ובלתי אפשרי לקבל כנגדם תעודת ביטוח, אבל יש מה לעשות בנידון. ראשית, הדרך הטובה והמוצלחת ביותר לתקן שברים בציפורן היא כשהוא איננו. בהחלט, כשאין שבר בציפורן ואין מה לתקן, אז התוצאה תהיה טבעית, נפלאה ואופטימלית, ואיך מגיעים לזה? באמצעות מניעה. נכון, כמו שאמרנו, אין תעודת ביטוח, אבל מניעה היא תרופה נפלאה בציפורן שבורה והקפדה עליה תפחית את הסיכויים לתופעה בצורה דרסטית. שגרת מניעה משבירה של ציפורניים כוללת הזנה וטיפוח של הציפורניים, חיזוק טבעי שלהם באמצעות תחזוקה ראויה ותזונה נכונה, הקפדה על הנעלה נכונה וכן גם מודעות סביבתית מוגברת. אחרי הכל, אנחנו שוברים ציפורניים ברגע היחיד שלא שמנו לב וקיבלו מכה. את זה ניתן להפחית. כמובן שככל שהציפורן בריאה וחזקה יותר, מוגנת ושמורה יותר, כך הסיכוי שלה להישאר במצב הזה, גדל.במידה ונגרם נזק באופן שהותיר ציפורן שבורה מהשורש או אפילו ציפורן ששבורה באופן חלקי בלבד, זה ארוע קשה מאד לרוב. עצם הפגיעה ושבירת הציפורן לרוב כואבת מאד וגם תהליך ההחלמה הוא לא פשוט. במידה וניתן לטפל, כיוון שלא בכל המקרים זה אפשרי, ההמלצה היא בהחלט לעשות זאת. טיפול בציפורן שבורה הוא לא רק עניין אסתטי שיטפל בנראות, אלא הוא גם עניין פונקציונלי שיקל על הכאב וכן גם על ביצוע הפעולות הבסיסיות בין אם בכפות הרגליים ובין אם בידיים.

איך מתקנים ציפורן שבורה
אז ראשית וכפי שנכתב כבר קודם לכן, לא בהכרח שכל ציפורן שבורה ניתנת לתיקון, אבל גם לא תמיד ניתן לאבחן שלא בעין מקצועית. במקרה של ציפורן שבורה לאורך או בכל אופן אחר, רק מומחה מקצועי יוכל לאבחן את מצב הציפורן ולהתאים לה את הטיפול המתאים עד להחלמה מלאה של כל האזור.
טיפול בציפורן שבורה ניתן לעשות בכל מני טכניקות ואופנים, זאת בהתאם לאופי השבירה, עומק השבירה, מקום השבירה, בין אם בכף היד ובין אם בכף הרגל והיבטים נוספים שעולים מתוך המקרה הפרטי.  תיקון ציפורן שבורה באקריל היא שיטה נהדרת לטיפול בציפורניים בכל מצב. כמובן שאם כל הציפורניים מצופות אקריל, אז התיקון הזה לא רק מתבקש אלא יעלים כל זכר לפגיעה ושבירה של הציפורן, אבל גם אם הציפורניים לא עם לק ג’ל או אקריל ורוצים לסדר רק ציפורן אחת, אקריל תהיה כנראה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

טכניקות ושיטות טיפול בציפורן שבורה
בנוסף קיימות טכניקות נוספות, כאשר רק מומחה מיומן יוכל להתאים את הפתרון הטוב ביותר לבעיה הספציפית. דבק להדבקת ציפורן שבורה גם הוא שלב חיוני, שכן מלבד אקריל ניתן לבצע השלמת ציפורן ברגל או ביד בטכניקות נוספות כמו הדבקה.פציעה שכתוצאה ממנה נוצרת פגיעה של הציפורן היא חוויה מאד לא נעימה, כואבת, פוצעת ועלולה להיות בעלת השלכות. שבירה בזוויות מסוימות של הציפורן, בהעדר טיפול ראוי עלולה להוביל לנזק היקפי כשהציפורן תצמח בכיוון לא נכון. טיפול בציפורן שבורה הוא טיפול חשוב וחיוני, ואסור לחכות לתור הבא כדי לטפל בה. ציפורן פצועה מבקשת תשומת לב מיידית וזה נכון גם מבחינה רפואית וגם מבחינה אסתטית. אין סיבה להסתובב עם מראה פגום רק בגלל שהתור הבא בעוד שבוע.
בבית הספר למקצועות היופי ADIDA תוכלו ללמוד איך לטפל בין היתר גם בציפורני הידיים והרגליים ולהגיש עזרה במקרים דחופים שכאלה, הן כטיפול עצמי והן כטיפול זולתני. זאת והרבה מעבר לכך.

איך אפשרי לעזור ?
whatsapp